درگیری میان پرسپولیسی ها در ورزشگاه | لحظه ای که آزادی منفجر شد

درگیری میان پرسپولیسی ها در ورزشگاه | لحظه ای که آزادی منفجر شد

به گزارش همشهری آنلاین تیم فوتبال پرسپولیس در جریان هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی با قضاوت کوپال ناظمی به مصاف استقلال خوزست

به گزارش همشهری آنلاین تیم فوتبال پرسپولیس در جریان هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی با قضاوت کوپال ناظمی به مصاف استقلال خوزستان رفت. در شرایطی که قرار بود این دیدار با سایر بازی‌های هفته بیست و هشتم به صورت همزمان از ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه آغاز شود با ۳ دقیقه تاخیر آغاز شد.

پیش از آغاز مسابقه، بازیکنان و اعضای کادر فنی دو تیم به همراه تیم داوری با اهدای گل به شهدای خدمت ادای احترام کردند و مسابقه با یک دقیقه سکوت به نشانه احترام به شهدای خدمت آغاز شد.

پیش از آغاز این دیدار عیسی آل کثیر به سمت نیمکت استقلال خوزستان رفت و با نیمکت نشینان این تیم خوش و بش کرد.

عبدالکریم حسن از جمله بازیکنانی بود که بیشتر از سایر پرسپولیسی‌ها مورد تشویق هواداران قرار گرفت.

در شرایطی که نزدیک به ۴۰ هزار هوادار پرسپولیسی برای تشویق تیم خود به ورزشگاه آزادی آمده بودند و با اشتیاق زیاد به تشویق این تیم می‌پرداختند، گل زودهنگام استقلال خوزستان توسط علیرضا کاظمی در دقیقه ۴ بازی وارد دروازه بیرانوند شد.

پرسپولیس پس از دریافت این گل یکپارچه حمله شد اما حملات این تیم راه به جایی نبرد و در عین ناباوری دومین گل استقلال خوزستان نیز در دقیقه ۴۱ توسط آسو رستم وارد دروازه پرسپولیس شد تا شوک جدی به مدعی قهرمانی لیگ برتر وارد شود و ورزشگاه آزادی غرق در سکوت شود.

در این میان یک نارنجک نیز در طبقه اول آزادی و میان تماشاگران پرسپولیسی منفجر شد.

این پایان کار نبود و علیرضا کاظمی دومین گل خود و سومین گل استقلال خوزستان را در دقیقه ۲+۴۵ وارد دروازه پرسپولیس کرد.

این بار جو ورزشگاه آزادی به شدت متنشج شد و هواداران پرسپولیسی شعارهای تندی را علیه داور و بازیکنان این تیم سر دادند که منجر به درگیری شدید میان لیدرها و تماشاگران پرسپولیسی شد. لیدرها نسبت به شعار بی غیرت علیه بازیکنان این تیم اعتراض داشتند.

با شروع نیمه دوم موج حملات پرسپولیس شدت گرفت و در دقیقه ۵۷ ساویو روبرتو به دلیل تکل خطرناک روی پای بازیکنان پرسپولیس منجر به دریافت کارت زرد دوم این بازیکن و ۱۰ نفره شدن استقلال خوزستان شد.

دو دقیقه پس از این اخراج گل عیسی آل‌کثیر در شرایط آفساید به ثمر رسید که توسط داور مردود اعلام شد. اعتراض شدید آل کثیر به تصمیم داور نیز با دریافت کارت زرد توسط این بازیکن همراه بود.

در شرایطی که بازیکنان پرسپولیس بارها فرصت گلزنی مقابل حریف را از دست دادند، خطای بازیکن استقلال بر روی وحید امیری در محوطه جریمه‌، یک پنالتی را تقدیم پرسپولیس کرد تا کنعانی زادگان گل نخست پرسپولیس را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند. پس از به ثمر رسیدن این گل تماشاگران پرسپولیسی به شدت تیم خود را به امید جبران نتیجه مورد تشویق قرار دادند.

موج حملات پرسپولیس ادامه یافت و دانیال اسماعیلی‌فر روی پاس کنعانی زادگان با یک شوت زیبا توپ را از میان پاهای دروازه‌بان استقلال خوزستان وارد دروازه این تیم کرد تا امیدها برای جبران این شکست بیش از پیش شود.

در شرایطی که پرسپولیس در یک بازی یک طرفه سراپا حمله بود، ضربه سر بازیکنان این تیم به تیر عمودی دروازه استقلال برخورد کرد.

در شرایطی که ورزشگاه آزادی در میان تشویق شدید تماشاگران جو عجیبی را پشت سر می گذاشت، عیسی آل کثیر در دقیقه ۸۶ روی یک فرار زیبا توپ را به گوشه دروازه استقلال خوزستان فرستاد تا کار به تساوی ۳ بر ۳ کشیده شود.

دو دقیقه بعد ضربه سر خطرناک وحید امیری با واکنش دروازه‌بان استقلال خوزستان به کرنر رفت. در دقیقه ۹۰ نیز ضربه از راه دور امید عالیشاه با فاصله میلی‌متری از کنار دروازه استقلال خوزستان به بیرون رفت.

با اعلام ۸ دقیقه وقت اضافه از سوی داورر چهارم، امید تماشاگران و بازیکنان پرسپولیس برای به ثمر رساندن گل چهارم بیشتر شد.

در دقیقه ۹۶ بازی اورونوف برای چهارمین بار دروازه استقلال ۱۰ نفره را باز کرد تا آزادی به حد انفجار برسد و پرسپولیس ۴ بر ۳ پیروز این بازی شود.

با توجه به تساوی استقلال تهران دیگر مدعی قهرمانی مقابل نساجی مازندران، پرسپولیس با کسب این پیروزی صدرنشین شد تا شانس اول قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران شود.